Wyszukiwarka

Wyszukiwarka

Kalendarium

Wtorek, 2018-10-16

Imieniny: Ambrozego, Florentyny

Statystyki

  • Odwiedziny: 1021188
  • Do końca roku: 76 dni
  • Do wakacji: 248 dni

Strefa video



Autorski program profikatyczno - edukacyiny

Autorem zakładki jest p. Grażyna Dudzińska.

 

Zajęcia prowadzone są:

 

Czwartek 8.00 - 9.00 - oddział przedszkolny

Czwartek 9.00 - 10.00 - kl. I i kl. II na zmianę

 

 

Autorski program profilaktyczno - edukacyjny dla dzieci przedszkolnych i dzieci klas I - III szkoły podstawowej.

Taetrzyk Forum

Jasia i Małgosię uczy

- obserwować

- słuchać

- działać

 

Drama jako metoda pracy z uczniami Naszej Szkoły

 

DRAMA - jest edukacją przez działanie włączające emocje i wyobraźnię. Polega na stworzeniu sytuacji, w których uczniowie mogą się identyfikować z innymi osobami. Jest to forma badania tematu z wykorzystaniem podstawowej właściwości, którą posiada każdy człowiek – umiejętności wchodzenia w rolę.

 

DRAMA – daje szansę stworzenia uczniowi możliwości dochodzenia do wiedzy w samodzielnie realizowanym procesie badawczym.

 

 Drama jest obecnie uważana za jedną z najbardziej efektywnych metod edukacyjno-profilaktycznych. Wykorzystuje ona naturalną umiejętność człowieka do wchodzenia w role. Zajęcia dramowe przyczyniają się między innymi do łatwiejszego przyswajania wiedzy, rozwijania elastyczności, kreatywności, pewności siebie, przedsiębiorczości i aktywności społecznej.

 

 W dramie poprzez wchodzenie w różne role mamy okazję obserwować i przeżywać nie tylko reakcje wypływające z naszych osobistych doświadczeń, lecz także te, które wynikają z roli. Mamy możliwość spojrzenia z dystansu i przeanalizowania sytuacji problemowych, nazwania emocji, które im towarzyszą, zrozumienia lepiej siebie i innych oraz trenowania nowych zachowań i umiejętności.

 

 Teatrzyk Forum będzie prowadzony z wykorzystaniem narzędzi dramy stosowanej, elementów teatru, billioterapii i działań plastycznych. Te narzędzia zachecą dzieci do rozwijania wyobraźni i twórczych poszukiwań literackich. Dobrana literatura dziecięca dostarczy uczestnikom zdrowej i beztroskiej zabawy, a problemy prezentowanych bochaterów zbliżą do aktualnie przeżywanych problemów w ich realnym życiu. Biorący udział w teatrzuku będą mieli możliwość odreagowania aktualnych wewnętrznych konfliktów, bedą też mogli rozwijać umiejetności wypowiadania sie przez aktywne uczestnictwo w dramie tj. małych formach teatralnych czy odgrywanie ról.

 

Tworzone bedą sytuacje edukacyjne poprzez angażowanie uczestników na trzech poziomach:

- Fizycznym - zaangażowanie ruchu ciała w trakcie improwizacji,

- Emocjonalnym - zaangażowanie emocji w trakcie wchodzenia w rolę

- Intelektualnym - dyskusje i podsumowania po improwizacjach

 

Proponowane przykładowe techniki dramowe:

- improwizacja

- galeria

- prowadzący w roli

- płaszcz eksperta


 Instuktor terapii p. Grażyna Dudzińska